sobota, 3 sierpnia 2013

wzory kulek peyote


Opracowałam trzy wzory na kulki.
Rzecz dotyczy oplatania kulek 12mm wg kursu weraph ale od razu w całości a nie w dwóch częściach.

Cieniowana

JPo-kulka7-cieniowana
Kropki

JPo-kulka8-kropki


Przeplatana – 3 kolory

JPo-kulka9-przeplot

1rz - 4a
2rz - 4a
3rz - (1b,1c), (2a), (1b,1c), (2a)
4rz - 1b, 1c, 1a, 2b, 1c, 1a, 1b
5rz - 2c, 2b, 2c, 2b
6rz - 1c, (1c,1b), 1b, (2a), 1c, (1c,1a), 1b, (2a)
7rz - 1c, 2b, 3a, 1c, 2b, 3a
8rz - 2b, 4a, 2b, 4a
9rz - 1b, 1c, 3a, 2b, 1c, 3a, 1b
10rz - 2c, 2a, 2b, 2c, 2a, 2b
11rz - 2c, 1a, 2b, 1a, 2c, 1a, 2b, 1a
12rz - 2c, 2b, 2a, 2c, 2b, 2a
13rz - 1c, 2b, 3a, 2c, 1b, 3a
14rz - 2b, 2a, 2c, 2a
15rz - 1b, 1c, 1a, 1b, 2c, 1a, 1b
16rz - 2c, 2b, 2c, 2b
17rz - 1c, 1b, 1c, 1b
18rz - 1c, 1a, 1c, 1a

() - 2 koraliki razem
a - biały
b - czerwony
c - zielony
.
Photobucket

21 komentarzy:

  1. szczena opadła na widok tych cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    Bardzo dziękuje Ci za te kulkowe wzory! Tego mi brakowało! już nudziły mnie jednobarwne, lub w paski, a u Ciebie takie bogactwo wzorów! :) Bardzo Ci jestem wdzięczna! Marzą mi się kwiatuszki i zygzaki...Powiedz, czy masz jakiś program, na którym je tworzysz? Może zdradzisz rąbka tajemnicy ;) A może posiadasz rozpiskę na kulkę nr 379...?
    Podziwiam i pozdrawiam
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje wypocinki komuś się przydają. Programu do wzorów nie mam. W programie graficznym rozrysowałam sobie schemat kulki i na tym maluję :) .
      Co do kulki 379 - nie pokazałam tutaj rozpiski bo nie jest standardowa - jest tam 9 rzędów 12-koralikowych a nie 8 jak we wszystkich opublikowanych

      Usuń
    2. Pewnie, że przydają!:) Ja jestem bardzo wdzięczna:)
      A 9 rzędów 12-koralikowych to nie jest taka rzadkość! Znalazłam super schemat na robienie kulki w całości, bardzo fajnie rozpisany i też na 9 rz. O tu: http://art4uhandmade.blogspot.com/2013/05/schemat-siatki-na-kulke-z-redukcja.html#comment-form
      Z Twojego wzoru już robiłam kulkę w zygzak i jest super, a 9 rz dwunastokoralikowych jest pewnie ciut luźniejsza?
      No i ten paten na "łatanie dziur"! Super!

      Usuń
    3. dzięki za linka - nie znałam tego bloga...
      Postaram się w wolnej chwili potworzyć jakieś schematy na 9 rzędów. One są łatwiejsze do rozpisania.

      Usuń
    4. Choć tyle mogę się odwdzięczyć;) A jak już coś potworzysz, to ja pierwsza na ochotnika zgłaszam się testować;)

      Usuń
  3. Wzorki i twórczość naprawdę cudna i godna pozazdroszczenia. A ja mam prośbe bo bardzo mi zależy własnie na schemacie oplecenia kulki śąciegiem peyote bez zszywania -masz Może takowy bo pisałaś u góry ze są zwaśnie tak zrobione-będę wdzięczna.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko jeszcze jak można ten schemacik od początku do końca, bo widzę że u Ciebie jest jakiś z odejmowaniem a ja nawet początku nie wiem jak zacząc....przepraszam ze takk truję:-(i z góry dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię wg instrukcji, którą opracowała weraph http://koralikowaweraph.blogspot.com/2012/01/kurs-kulkowy-i-kolczyki-w-kratke-la.html... weraph robi 2 połówki i zszywa na środku a ja jadę dalej i "spuszczam" koraliki... w sumie robię 8 rzędów 12-koralikowych...

      Usuń
  5. Z jakiego programu graficznego korzystasz przy tworzeniu wzorów kulek?

    OdpowiedzUsuń
  6. No też mnie to nurtowało... ale ten program jest do obróbki zdjęć.. To jak w nim tworzysz schematy? A w innych tego typu programach też można? Ja używam Gimpa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W programie graficznym narysowałam sobie "pusty" schemat kulki. Otwieram sobie teraz taki szablon i tylko stawiam kolorowe kropki wg tego co sobie umyśliłam. A robię to w Paint Shop Photo Pro bo akurat ten program sobie kupiłam i znam go bardzo dobrze

      Usuń
  7. hmmm... no ciekawe jest to, co mówisz;) spróbuję na tym swoim też. Dzięki Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. no u mnie nie działa niestety ten program w kwestii tworzenia schematów... albo ja nie umiem po prostu.. Aaaaa, Joasiu, powiedz, czy robiłaś już może kulki z tego wzoru na 5 rzędów kwiatków? Bo próbowałam i mi nie wychodzi, więc zastanawiam się czy może nie ma jakiegoś błędu we wzorze..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie wzorki na kulki są skopane... muszę je usunąć
      Trzeba je zrobić "obrócone" o 90 st żeby przypominały kwiatki

      Usuń
  9. Kurka, nie wiem co robię źle... ale nie wychodzi mi wzór. Dwa razy próbowałam zrobić kulkę przeplataną- 3 kolory i wychodzi jakaś abstrakcja :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak znajdę chwilkę to rozpiszę ci kolorki rzędami - może będzie Ci łatwiej

      Usuń
  10. 1rz - 4a
    2rz - 4a
    3rz - (1b,1c), (2a), (1b,1c), (2a)
    4rz - 1b, 1c, 1a, 2b, 1c, 1a, 1b
    5rz - 2c, 2b, 2c, 2b
    6rz - 1c, (1c,1b), 1b, (2a), 1c, (1c,1a), 1b, (2a)
    7rz - 1c, 2b, 3a, 1c, 2b, 3a
    8rz - 2b, 4a, 2b, 4a
    9rz - 1b, 1c, 3a, 2b, 1c, 3a, 1b
    10rz - 2c, 2a, 2b, 2c, 2a, 2b
    11rz - 2c, 1a, 2b, 1a, 2c, 1a, 2b, 1a
    12rz - 2c, 2b, 2a, 2c, 2b, 2a
    13rz - 1c, 2b, 3a, 2c, 1b, 3a
    14rz - 2b, 2a, 2c, 2a
    15rz - 1b, 1c, 1a, 1b, 2c, 1a, 1b
    16rz - 2c, 2b, 2c, 2b
    17rz - 1c, 1b, 1c, 1b
    18rz - 1c, 1a, 1c, 1a

    () - 2 koraliki razem
    a - biały
    b - czerwony
    c - zielony

    OdpowiedzUsuń